Två nådegåvor

När jag fick reda på att saligförklaringen av Montse Grases kommit ett steg längre började jag be henne mer om hjälp för brådskande angelägenheter.

Dagen efter nyheten att hon blivit förklarad som Guds värdiga tjänarinna, slutade en kvinnlig elev från mina utbildningsprojekt att komma. Vi var alla väldigt nedslagna och började be Montse om att eleven skulle dyka upp, vilket skedde dagen därpå.

En kväll gick min iPad sönder. Jag kunde inte koppla upp mig och de förslag som leverantörerna erbjöd för att reparera den hjälpte inte. Jag gick till en auktoriserad återförsäljare av Apple. Efter att ha försökt flera gånger sade de till mig att det inte skulle vara möjligt att reparera den. De sade att de skulle byta ut den mot en ny, till priset av 1600.00 Real (BRL). Jag sade till försäljaren att jag inte hade råd med detta och han svarade: ”Låt oss vänta ett tag för att se om den kopplas upp. Men jag tror inte att det kommer att lösa sig, eftersom den tid som vi redan har lagt ner på iPaden fram till nu är mer än tillräcklig för att ha fått systemet att fungera igen.” Jag sade till honom: ”Jag sätter mig ner och ber, så får du nog se att den kommer att fungera igen!” När han hade tagit hand om kunden efter mig, tittade han på iPaden och sade till mig: ”Det är inte möjligt; den fungerar!” När jag satte mig ned för att vänta, hade jag nämligen sagt till Montse:” Om du lagar min iPad, ska jag skriva om denna bönhörelse.” Jag tror att hon tyckte om det.